BIBELSKOLA PÅ VINGA

• Vill du växa i tron på Gud?
  • Vill du lära dig mer om Bibeln och upptäcka djupen i vad kristen tro är?
  • Vill du utvecklas som människa och upptäcka vem Gud har skapat dig till?

Då ska du söka till någon av våra bibelskolor på Vinga!

I bibelskolan får du möjlighet att på allvar upptäcka Guds Ord och tillsammans med andra utforska, uppleva och ta nya steg i tron.

Ett år på bibelskola kommer ge dig en större kunskap om Bibeln och den kristna trons innehåll, men för oss är det minst lika viktigt att tron blir något man får leva i, och uttrycka tillsammans. Ett år på bibelskolan är livsförvandlande. Det ger en trygg grund i tron för hela livet och har potentialen att låta ditt liv få en helt ny och spännande riktning i det som Gud har planerat för dig.

TRE OLIKA BIBELSKOLOR

På Vinga folkhögskola finns tre olika bibelskolor beroende på vilken församling och inriktning man vill vara en del av under året.

Bibelskola Väst som möts i Frihamnskyrkan
Hillsong Bibelskola som möts i Hillsong Göteborg
Dreamcenter Bibelskola som möts i Dreamcenter Church

Bibelskola Väst

Bibelskola Väst lokaliserad i Frihamnskyrkan i Göteborg, där du får möjlighet att bli en del av ett stort arbete i en levande församling.

I Bibelskola Väst är inriktningen fördjupade bibelstudier i Gamla och Nya Testamentet, och praktiskt lärjungaskap.

Kursledare: Pontus Tunhav, e-post: info@bibelskolavast.se

Läs mer om Bibelskola Väst på:

Hillsong Bibelskola

Hillsong Bibel – lokaliserad i församlingen Hillsong i Göteborg.

Här är inriktningen att vara en tydlig del av en spännande och starkt växande församling. Du är del av en hälsosam, lärorik och flexibel miljö där du får utmanas, växa i ledarskap och ta ditt nästa steg. Fokus är på att göra tron praktisk och på riktigt, och ge den händer och fötter.

Hillsong Bibelskola får du undervisning i praktiskt lärjungaskap, församling och ledarskap, och i Bibelns sanningar. Vi finns mitt i församlingens liv och varje vecka möter du pastorer och ledare från Hillsong.

Du kommer också vara med i något av Hillsongs team där du får växa i tjänande och ledarskap genom att vara med och tjäna mitt i församlingen.

Kursledare: Niklas Ås, e-post: niklas.as@hillsong.se

Dreamcenter bibelskola

Dreamcenter bibelskola, lokaliserad i Dreamcenter Church på Hisingen i Göteborg

Här är fokus att du  får växa i din tro och samtidigt betjäna människor i Göteborg. Vi inriktar bibelskolan för dig som kommer från beroendeproblematik och social utsatthet.

Dreamcenter vill vara en hoppets oas fylld av Guds kärlek som kan förvandla liv och samhälle en gemenskap där sår kan läkas och framtidstro födas.

Kursledare: Jan Hilding, e-post: hilding@psmail.net

SNABBFAKTA OM KURSEN