BRA ATT VETA

Här nedan hittar du praktisk information om tider för läsåret, kostnader och studeranderätt mm.

Läsårstider

Se respektive utbildning

Höstlovet är alltid vecka 44

Sportlovet är alltid vecka 7

Ansökan

Ansökningsperioden är olika för olika utbildningar. När du gör din ansökan kan du behöva bifoga t.ex. betyg eller ett personligt brev. Se respektive utbildning för att få veta vad som gäller för just den kursen.

Är du osäker så kontakta skolan via mejl, telefon eller se information under respektive kurs.

Kostnader

Läs mer under de olika utbildningarna om materialkostnader och kostnader för exempelvis studiebesök, studieresor m.m.

Fika och mat

Förmiddagsfika serveras måndag-fredag. Det finns möjlighet att micra medhavd lunch i skolans cafeteria. Det finns även restauranger i närheten om du vill köpa lunch.

Praktiskt arbete

Alla som studerar på Vinga Folkhögskola deltar i vissa praktiska uppgifter. På Vinga kan det till exempel vara städning av lektionssalar och gemensamma utrymmen eller förberedelser inför olika aktiviteter.

Studeranderätt

Vinga Folkhögskola har som målsättning att följa den studeranderättsliga standard som beskrivs på sidan Studeranderätt.