Teamträningsskolan – region väst

Teamträningsskolan är en ettårig folkhögskolekurs som anordnas av Kaggeholm-, Vinga- och June folkhögskola.

Utbildningen riktar sig till dig som vill ha en kvalitativ utbildning och ledarträning för tjänst i Guds rike. På Teamträningsskolan kombineras teoretiska studier med praktiska studier ute i församlingsmiljö där du får utvecklas som människa, utmanas i din tro och utrustas med de verktyg du behöver för att tjäna Gud.

De teoretiska studierna sker delvis på plats i församlingen med webblektioner och delvis på de kursveckor vi har tillsammans (3-4 dagar/månad). Utöver undervisning består studierna bl.a. av litteraturstudier, praktiska uppgifter och rapporter. Studierna löper i tre spår över året: Teologi, Ledarskap och Personlig utveckling. Dessutom har du mycket tid att lära dig genom att praktiskt finnas med i församlingsarbetet.

I Teamträningsskolan region väst har du ditt teamår i en av församlingarna i västra Sverige och är en del av den regionala klassen med teamare i vår region. Den regionala klassen är den du kommer träffa oftast på regionala kursveckor i någon av praktikförsamlingarna i regionen. Dessutom har vi några kursveckor där vi samlas från alla regioner till nationella kursveckor.
För mer information läs mer på www.teamtraningsskolan.se eller kontakta pontus@teamtraningsskolan.se

Ansökan

Teamträningsskolan – region väst